17 Şubat 2013 Pazar

Akıtma

akıtma



 

Malzemeler:


2 su bardağı süt yada su
1 yumurta
1 çay kaşığı tuz
2 su bardağı un
1/2 çay bardağı sıvı yağ(isteğe göre)



         Yumurtayı bir kaba kırıyoruz.İyice çırptıktan sonra suyu tuzu ve unu da ekleyerek iyice karıştırıyoruz.Elde ettiğimiz karışım boza kıvamında olmalı.Kıvamı ayarlamak için biraz daha su ekleyebilirsiniz.Ben bazı tarifler hariç ölçülerle yemek yapmayı sevmiyoruz.Genellikle göz kararı yaparım yemeklerimi.Ama sizlerle paylaşmak için daha net ölçüler vermem gerektiğini biliyorum.Bu yüzden bir kaç kez ölçülerle yapmaya çalışıyorum yemekleri.Karışımımızı hazırladıktan sonra tavamızı ocakta ısıtıyoruz.Akıtmamızı iki şekilde pişirebiliriz.Yağlı yada yağsız.Yağlı pişirmek isterseniz bir yemek kaşığı kadar yağı tavamızın ortasına döküyoruz.Daha sonra akıtmamızı da bu yağın üzerine döküyoruz.Yağsız pişirmek istediğimizde de direk ısıttığımız tavaya döküyoruz.Bu işlemi yaparken hızlı olmak önemli.Çünkü döktüğümüz karışımı kaşık yardımıyla tavanın içine yaymamız gerekiyor.Yavaş yaptığımızda ilk döktüğümüz yerler pişmeye başlayacağı için yayma işlemini yaparken akıtmamız parçalanabilir.Ne kadar dökeceğimiz konusunda bir ölçü vermek istemiyorum.Kendi arzunuza göre büyüklüğünü ayarlayabilirsiniz.Bir yemek kaşığı yaklaşık bir bardak altı büyüklüğünde oluyor.Tavadaki karışımımız göz göz olmaya başladığında diğer tarafını çeviriyoruz.

      Ben akıtmayı son yaptığımda un yerine mısırunu kullandım.Ben mısırununu çok sevmem eşim ve kızım sevdiği için denedim.Mısırunu ile de güzel oldu.Sevenler deneyebilir.Afiyet olsun.

akıtma




  • Stumble This
  • Fav This With Technorati
  • Add To Del.icio.us
  • Digg This
  • Add To Facebook
  • Add To Yahoo

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright 2010 Mutfağınızda Fark Yaratın | Powered by Blogger.