15 Şubat 2013 Cuma

Su Böreği


su böreği


Bu gün su böreği yaptım.Tarifimi püf noktalarıyla beraber sizlerle de paylaşmak istiyorum.Benim tepsim yuvarlak fırın tepsilerinden biraz küçüktü.Bu malzemelerle yaklaşık 6-8 kişilik börek oldu.Normal fırın tepsisine yapacaksanız 2-3 bardak un ve 2 yumurta daha ekleyebilirsiniz.

Malzemeler

5 su bardağı un
3 yumurta
2 yemek kaşığı tuz
Yarım kg kadar peynir yada lor
1 su bardağı ılık su
3 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ


Unun içine yumurtalarımızı ve bir yemek kaşığı tuzu ve ılık suyu da ekleyerek yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Bu hamurdan 8-9 beze yapıp açmaya başlıyoruz.Bazen 12 bezeye kadar veren tarifler var ama hamur haşlanırken büzüştüğü için börek yeterince kalın oluyor.ben en son 9 beze ile yaptım kalınlığı yeterli oldu.Ama fazla olsun diyorsanız en fazla 10 yufka ile yapmazını tavsiye edrim.Yufkaları mümkün olduğunca ince açıyoruz.Şeklinin düzgün olması çok önemli değil.Düzgün açamayanlar dert etmesin.Ayrıca aklıma gelmişken tuz ile ilgili de bir açıklama yapmak istiyorum.Tarifte tuz fazla diye düşünmeyin hamur haşlanırken tuzu azalıyor ve daha az koyarsanız tuzsuz bir su böreğiniz olabilir.Ben ilk yaptığımda üzerine tuz atarak yemek zorunda kalmıştım:)
Yufkaları açtıktan sonra yapışmaması için bir bez üzerine yada gazete kağıtları üzerine serebilirsiniz.Açma işlemi bittikten sonra bir tencerede 4 lt kadar su kaynatıyoruz.içine çok az yağ ve bir yemek kaşığı tuz atıyoruz.açtığımız yufkalardan iki tanesini tepsinin altı ve üzeri için ayırıyoruz.Tereyağımızı eritip sıvıyap ile karıştırıyoruz.Tepsinin altına bolca yağ sürerek haşlanmamış yufkalarımızın birini tepsinin altına yerleştiriyoruz.üzerine de 2-3 kaşık yağ gezdiriyoruz.Sonra tek tek yufkalarımızı haşlamaya başlıyoruz.Dilerseniz yufkaları ikiye bölerek haşlayabilirsiniz bu yöntemle sudan çıkarmak daha kolay oluyor.Yufkaları 1 dakika kadar haşlamalıyız.Ben ilk yaptığımda Dağılıp yırtılıyor diye kaynar suya sokup fazla bekletmeden çıkarıyordum.Ama hamurun dağılması sorun değil 1 dakikadan az haşlamayın.Fazla haşladığınızda hamuru tepsiye yerleştirmeniz de daha kolay oluyor.Haşladığımız yufkayı içine soğuk su koyduğumuz geniş bir kabın içine alıp bekletmeden elimizle fazla suyunu sıkarak buradan çıkarıyoruz.Haşlama işlemi için 2 tane süzgeçli kaşık kullanırsanız daha kolay çıkarırsınız.Hamuru tepsimize yerleştiriyoruz.ve üzerine yine 2-3 kaşık yağ gezdiriyoruz.Peyniri dilerseniz orta kata yada ortaya gelecek iki kata yerleştirebilirsiniz.Dilerseniz rendelediğiniz peynirin içine maydanoz da doğrayabilirsiniz.Ayrıca böreği tek başınıza yapıyorsanız haşladığınız hamuru tepsiye yerleştirdikten sonra diğer hamuru tencereye koymanızı tavsiye ederim.Bu şekilde tüm yufkaları bitirdikten sonra haşlamadığımız diğer yufkayı da üzerine yerleştirip kalan yağı da üzerine sürüyoruz.Önceden ısıttığımız fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.Biraz zahmetli ama tadı bu zahmete değer.Şimdiden afiyet olsun

  • Stumble This
  • Fav This With Technorati
  • Add To Del.icio.us
  • Digg This
  • Add To Facebook
  • Add To Yahoo

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright 2010 Mutfağınızda Fark Yaratın | Powered by Blogger.