1 Mart 2013 Cuma

Yoğurtlu Çorba

yoğurtlu çorba


       Bu çorbanın farklı bir adı varmıdır bilmiyorum.Ben bu çorbayı yoğurt yemeyen kızım için denemiştim.Ben de çok beğendim ve şu an sık sık yapıyorum.Denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler


2 adet domates
2 adet havuç
1 adet soğan
2 adet kırmızı biber
3 adet sivri biber
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 bardak yoğurt
Tuz, karabiber
Yarım demet maydanoz
3 yemek kaşığı sıvıyağ

Domates ve biberlerin çekirdeklerini temizleyerek küçük küçük doğruyoruz.Havuç, maydanoz ve soğanı da doğrayarak tüm malzemelerimizi tencereye dolduruyoruz.üzerine çıkacak kadar su doldurup 20-25 dakika kaynatıyoruz.Daha sonra tenceredeki malzemelerimizi blender yardımı ile pürüzsüz çorba kıvama getiriyoruz.Başka bir kapta yoğurt, tuz, biber ve domates salçası ile karabiberi iyice çırpıyoruz.tenceremizi yeniden ocağa alıyoruz.Sürekli karıştırarak yavaş yavaş yoğurtlu karışımımızı ilave ediyoruz.Çorbanın kıvamının daha koyu olmasını istiyorsanız yoğurdun içine bir iki kaşık un koyabilirsiniz.Fakat sebzelerin üzerini örtecek kadar su koyduğumuzda una gerek kalmadan koyu kıvamlı sonuç alabiliyoruz.Yoğurdu da ekledikten sonra kısık ateşte 10 dakika daha kaynatıyoruz.Afiyet olsun.

  • Stumble This
  • Fav This With Technorati
  • Add To Del.icio.us
  • Digg This
  • Add To Facebook
  • Add To Yahoo

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright 2010 Mutfağınızda Fark Yaratın | Powered by Blogger.